Batalia dintre service-urile auto si asiguratori – partea a doua

batalia dintre service-urile auto si asiguratori

batalia dintre service-urile auto si asiguratori

Am inceput in articolul trecut sa va povestesc cate ceva despre batalia dintre service-urile auto si asiguratori. In articolul asta o sa continui. Subiecte focus in articol:

  • batalia dintre service-urile auto si a siguratori – alte detalii
  • Cum se va finaliza – o previciune personala

Batalia dintre service-urile auto si asiguratori – alte detalii

Va poveteam in articolul trecut cum ca in batalia asta dintre service-urile auto si asiguratori ultimii isi trageaua gosul banilor. Asta pana cand service-urile auto s-au trezit si au inceput sa-si faca asociatii si sa lupte cu asiguratorii. Atat in plan de lobby pentru a impinge legi favorabile cat si in plan de bani, contracte si conditii. Cert este ca s-au folosit de niste chestii ca sa le-o traga asiguratorilor.

De exemplu: aveaua ore de manopera mai mari la masinile reparate pe asigurare decat la celelalte. O sa ziceti ca erau niste nenorociti ca ii intepau asa pe asiguratori. Poate, dar daca te gandesti ca asiguratorii le-au platit zeci de ani orele la jumaatte de pret fata de orele percepute de service-uri o sa vezi cam cine e “dracul” in relatia asta.

Cand eram la Toyota Sibiu aveau preturi pentru masinile care intreu in service 100 de Ron pe ora. Asiguratorii ne decontau intre 30 si 51 de ron pe ora de manopera pe masinile pe daune. Eu eram in permanenta pe minus cu vopsitoria si tinichigeria din cauza asta. 90% din cifra de afaceri era facuta cu asiguratorii si cand trageam linie la sfarsit de luna eram permanent pe minus. La un moment dat ma gandeam sa inchid vopsitoria si tinichigeria.

Service-urile auto ii mai intepau pe asiguratori si la masinile date clientilor pe perioada reparatiei. Asta a fost o alta marsavie a asiguratorilor care, ca sa justifice marirea tarifelor, au bagat asta in lege. Ideea e ca daca tie masina iti sta 2 saptamani in service ai dreptul la masina la schimb doar 20% din orele de manopera din deviz. Adica o chestie de care fizic nu te puteai folosi. Tu ai fost marsav de la inceput, iar cand asta se intoarce impotriva ta incepi sa tipi. Hotii striga hotii! Si striga tare.

Revolta service-urilor si urmarile

Ok, service-urile s-au revoltat, au facut asociatii si au cam incpeut sa le-o traga la asiguratori. Astia au vazut cam taziu asta dupa ce s-au uitat prin conturi. SI atunci au incpeut sa tipe si sa iasa in presa. Ca sunt cheltuielile prea mari si dauele prea mari. Ca vor sa impuna iarasi service-urile reguli de tarifare si preturi recomandate etc. Asta pe fondul in care tarifele la RCA se maresc anual.

Daunele lor e greu sa le verifice cineva independent, pentru ca sunt la ei si nu ai acces la acele date. Deci, trebuie sa crezi ce spun ei. In ecuatia asta intervine si Autoritatea de Supraveghere Financiara care supravegheaza asiguratorii si care le-a temperat marirea preturilor. De asta tipa ei asa pentru ca altfel mareau preturile. Asta e alta chestie pentru care tipa: scoaterea preturilor recomandate de la ASF. Adica, din nou sa faca ei ce vor si cum vor.

Cum se va finaliza – o parere personala

Ca in orice alta situatie cel mai prost si care tace va plati. Adica noi astia care platim asigurari (si le platim obligati). Asta pentru ca la presiunea firmelor de asigurari ASF va mari preturile…. probabil. Daca nu stiati sefii aia de la ASF sunt fosti angajati de la asigurari. In ultimii 30 de ani nu am vazut sa fie vreunul din aia de la ASF din partea service-urilor sau a sociatatii civile. Probabil ca justifica asta ca astia nu specialisti (alta gogorita).

Cam asa stau lucrurile.

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Masini americane vs masini europene

2 thoughts on “Batalia dintre service-urile auto si asiguratori – partea a doua

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *