Dacia 1100 prima masina romaneasca

Dacia 1100 este parte din istoria automobilistica a poporului roman. A fost prima masina care a fost realizata la Dacia in 1968. Subiecte focus in articol:

  • Cateva experiente personale cu Dacia 1100
  • De ce Dacia 1100 a fost un pas important

Cateva experiente personale cu Dacia 1100

In anii ’80 parintii mei au cumparat o Dacia 1100 de la un unchi de al meu. Era prima masina a familiei si a fost un eveniment important pentru noi la vremea aceea. Ai mei au dat pe masina in jur de 50.000 de lei. Asta insemna cam 30 de salariile de ale tatalui meu. Suma era mare raportata la veniturile familiei, dar, toti oamenii strangeau bani multi ani ca sa-si cumpere o masina.

Gandindu-ma acum la trecut si la experienta cu acea masina imi dau seama ca masina era proasta. Nu avea probleme la motor, dar avea mari probleme la frane. In special la franele spate. Tin minte ca in primii ani nu puteam face un drum la mare fara ca franele sa nu ne creeze probleme.

Masina avea frane disc si pe fata si pe spate, iar etierii de pe spate se blocau destul de des. Trebuiau desfacuti, curatati si dupa aia mergeau. Faceam operatiile astea de cel putin 2 ori pe an. Daca te gandesti ca atunci faceam cam 2000-3000 de km pe an operatiile astea de intretinere erau dese.

Masina avea motor in spate si in fata avea portbagajul. Asta era o alta problema a masinii. Pentru ca atunci cand plecam la mare masina era incarcata de bagaje. Tatal meu facuse un portbagaj din ala de pus deasupra si umpleam si portbagajul masinii si puneam bagaje si deasupra pe acel portbagaj.

In moemntul cand masina se incarca caroseria cobora mult si virarea devenea extrem de dificila pentru ca roata din fata lovea in aripa. Curbele erau o provocare. Asta cu masina incarcata.

De ce Dacia 1100 a fost un pas important

Dacia 1100 a fost masina care a dat startul firmei Dacia. Ea a fost facut a pe proiectul Renault 8 si in Romania se faceau doar asamblari si operatii de tinichigerie si vopsitorie. Se mai faceau si cablaje, scaune etc.

Restul componentelor veneau din Franta si Spania si doar se asamblau. Din 1971 Dacia a inceput sa produca modelul 1300 si a renuntat la modelul 1100. Dacia 1100 avea un motor de 1100 de cm cubi, de aici si numele, si avea 46 de cai. La momentul actual eu nu mai stiu masini pe piata care sa aiba mai putin de 70 de cai. Consumul masinii era in jur de 8-8.5% si era bunicel la vremea aia.

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Rapiditatea in livrarile de marfa

Lasă un comentariu