O zi mai devreme costa mult logistica Amazon

logistica amazon

logistica amazon

Toti stim, iar daca nu stim ne imaginam, ca logistica Amazon este una complicata si care costa mult. Subiecte focus in articol:

  • o zi mai devreme in logistica Amazon
  • ce efecte are masura

O zi mai devreme in logistica Amazon

Logistica Amazon e una complexa si grea, si pentru a face perfrmanta e nevoie de multi bani. Amazon e un marketplace, asta inseamna ca vanzatorii isi pun produsele acolo. Pentru produsele astea fiecare vanzator se ocupa de livrare. Pentru clientii premium Amazon a creat un serviciu care se numeste Amazon Prime. Asta inseamna garantarea livrarii in 48 de ore. Acest serviciu este disponibil doar cu produsele Amazon.

Amazon vrea sa schimbe modul in care livreaza pentru clientii Prime. Asta inseamna ca vrea sa reduca timpul de la 2 zile la 1 zi de livrare. Doar pentru asta Amazon va investit 1.5 miliarde de dolari in ultimul trimestru. Ultimele date pe care Amazon le-a facut publice indica o cifra de afaceri pe trimestrul 3 de 70 de miliarde de dolari si un profit de 2.1 miliarde. Schimbarea pe care Amazon vrea sa o faca nu tine doar de livrare. A reduce timpul de la 2 zile la 1 zi are implicatii mult mai mari. Pentru a realiza asta trebuie sa faci schimbari pe tot lantul: asta inseamna stocuri, aducerea si tinerea lor in depozit, pregatirea comenzilor si livrarea lor. Toate aceste modificari sunt importante si costa extrem de mult. Conform declaratiilor Amazon ei spun ca au platit cu 50% mai mult in ultimele 3 luni pe livrari decat in urma cu 1 an. Si, se pare, ca cifra in valoare absoluta, depaseste 9 miliarde de dolari.

Daca ar fi sa ne raportam la cifra de afaceri ar insemna ca amazon are un procent de aprox 12% din cifra de afaceri asociat cu logistica. Procentul pare mare raportat la procentele unei firme clasice de logistica. In mod normal la o firma clasica procentul e in hurul valorii de 5%. Acest procent creste foarte mult la magazinele online ajungand la valori de 15-20%.

Ce efecte are masura

Reducerea termenului de livrare e de asteptat sa aduca vanzari mai mari, asta e motivul pentru care Amazon mizeaza pe logistica. Problema este ca e foarte greu sa apreciezi din acest stadiu cu cat se vor mari vanzarile. Poti aproxima costurile, dar e greu sa aproximezi vanzarile. In mod masura cert va mari vanzarile, dar e foarte posibil sa erodeze profitul.

Mai apare un alt efect: acela de a crea o noua asteptare clientilor. Iar clientii se invata relativ repede cu lucrurile bune si se dezobisnuiesc destul de greu. Iar asta e o chestiune importanta si e posibil sa coste mult daca planul esueaza

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: S-a aprobat vigneta oxigen pentru Bucuresti

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *