Protectia mediului – un instrument de marketing

protectia mediului

protectia mediului

Asa dupa cum stiti protectia mediului e in mare trend in ultimii ani, mai ales la masini si in transport. Se pare ca industira e chiar interesata de asta. In articolul asta o sa vedeti ca nu e. Subiecte focus in articol:

  • de ce protectia mediului e doar un instrument de maketing
  • cine e interesat de mediu

De ce protectia mediului e doar un instrument de marketing

Nu stiu daca ati remarcat, dar subiectul asta privind protectia mediului e destul de controversat. Pana sa vina Trump sa zica ca nu crede in asta si ca nu semneaza niste tratate toti erau in extaz cand se vorbea de mediu. Pe aici, pe la mine, o sa cititi mai multe articole care dovedesc ca nu e chiar asa. In anumite industrii problemele de mediu nu prea conteaza (aeronautica, transportul maval etc).

Una din industriile astea e industria auto. O sa va dau un mic exemplu: cand cumperi o masina noua, fie ca o cumperi vara fie ca o cumperi iarna, masina vine cu anvelope de vara. Cu mici exceptii marea majoritate a masinilor vin cu anvelope de vara. Daca ridici masina iarna de la dealer te intrebi cum vei pleca cu ea de acolo mai ales daca e si zapada pe jos.

Deci, esti obligat sa cumperi inca o pereche de anvelope de iarna. Asta e o certitudine, cumpararea e doar o chestiune de timp. Anvelopele sunt facute din cauciuc sintetic, care prin uzura ramane in mediu. Cauciucul e un poluator pentru mediu. Cu toate astea producatorii ne obliga sa cumparam al doilea set de anvelope, adica sa poluam mai mult. O sa ziceti ca nu exista solutii. Ba da, iar aceasta solutie se cheama anvelopa all season. Daca producatorii de masini si producatorii de anvelope ar fi interesati de mediu ar dota masinile noi cu anvelope all season.

Cine e interesat de mediu

Exista putini, foarte putini oameni care sunt interesati de mediu. La fel si la nivel de organizatii. La putere e banul, iar cand ies bani mediul conteaza mai putin. Si mediul ca orice alt principiu lansat de liderii lumii are in spate interese economice. Adica, voi astia care poluati si v-ati facut mari, hai sa ne mai dati si noua, astia care curatam dupa voi niste bani.

Va spun asta pentru ca in cazul unui proiect, de exemplu, prin care cineva ar vrea cu adevarat sa reduca poluarea masinilor s-ar identifica toti poluatorii de pe o masina. Si apoi se aplica solutii de reducere pentru fiecare element. Unele solutii pot fi de durata, altele cu aplicare imediata. Asta cu anvelopele e cu aplicare imediata, dar nimeni nu pare interesat. Asta inseamna ca nu exista un astfel de proiect sau daca exista se amana cu buna stiinta astfel de modificari.

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Cum se masoara ROI-ul la un RPA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *