Tipuri de roti de masini

roti de masini

roti de masini

Daca ar fi sa va intreb despre tipurile de roti de masini sunt sigur ca ati spune ca exista doar rotile clasice cu janta si cauciuc. Lucrurile nu stau chiar asa. Subiecte focus in articol:

  • ce tipuri de roti de masini exista
  • cat de bune sunt

Ce tipuri de roti de masini exista

Daca ne uitam la sisteme masinilor, probabil ca singurele sisteme care nu au prea fost modificate sunt rotile. Rotile sunt cam aceleasi de 100 de ani, cu mici modificari. Aceste mici modificari constau in cauciucul folosit, in dimensiuni, daca au sau nu camera si probabil metoda de prindere de butuc. Putem discuta si de calitatea materialelor care s-a imbunatatit si de durabilitatea lor.

Forma in schimb a ramasa aceiasi. Iar asta a fost valabil pana in 2018 cand armata americana a introdus pe niste vehiculele de ale lor alte tipuri de roti. Aceste roti isi modifica forma si pot deveni triunghiulare marind in acest fel suprafata de contact cu solul. Astfel rotile devin senile si au tractiune sporita in teren accidentat. Aceste tipuri de roti rezolva problema principala a rotilor in teren accidentat.

Aveti mai jos un film in care sunt prezentate astfel de roti:

Al doilea tip de roti pe care vreau sa vi-l prezint sunt de fapt niste senile. Rotile masinii raman nemodificate, dar se ataseaza niste senile. Asta pentru ca tot vine iarna acum si avem probleme cu deplasarea pe zapada.

Va las sa vedeti un alt film pentru a intelege cum functioneaza atasamentele astea:

Toti stim ca rotile de fixeaza de butuc in centrul ei. Adica roata e un cerc si se fixeaza in butuc in centrul cercului. Asta e regula generala, dar care nu se aplica la toate rotile. Exista niste roti de motocicleta care nu se fixeaza de butuc asa cum se fixeaza celealte roti. Va lasa sa vedeti un film pentru ca e mai simplu sa intelegeti decat daca va explic eu.

Reinventarea cauciucului de roata

Toti stim ca la majoritatea tipurilor de roti de masini cauciucul se fixeaza pe roata si se umfla. Asta e si principalul dezavantaj al cauciucului: se poate sparge. Michelin reinventeaza cauciucul si il face fara aer.

Din nou va las sa vedeti filmul ca sa intelegeti despre ce e vorba:

Continental, un alt producator de anvelope pentru roti de masini, vine cu cel mai revolutionar sistem. Rotile devin niste sfere care se pot roti in orice directie si care au frecare extrem de redusa. Cu ajutorul sistemului acesta de roti masina practic translateaza pe orice directie. Din nou va lasa sa vedeti un film din care sa intelegeti cum functioneaza:

Cat de bune sunt

Fiecare din aceste sisteme vin sa rezolve niste probleme ale rotilor clasice. Sistemul de la Michelin este aratat de ceva ani, dar nici pana acum nu exista o varianta comerciala pentru aceste roti.

Unele din aceste experiemnete sunt chestiuni de marketing care arata cum vor arata rotile viitorului si ce cababiitati tehnice exista.

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Mercedes EQS vs Tesla model S

1 thought on “Tipuri de roti de masini

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *