Uber vs taxi

uber vs taxi

uber vs taxi

O sa spun care e parerea mea legata de batalia asta Uber vs taxi. Din punctul meu de vedere e o batalie care e putin incorecta din cauza arbitrului care cedeaza la presiuni si nu stie ce sa faca. Arbitrul asta e autoritatea publica care reglementeaza si care, cel putin teoretic, ar trebui sa urmareasca interesul comsumatorului.

Uber vs taxi – oamenii vor Uber

Acum o saptamana era pe jos si veneam de la Universitate catre Unirea. Dupa pasajul de la Lipscani ma opreste o domna si ma intreba in engleza daca stiu unde e o adresa care mi-o arata pe telefon. Adica strada si numarul Ii spun ca aia e strada dar ca nu stiu un e numarul ala, dar daca imi spune ce cauta poate o pot ajuta. Doamna era din Israel si era turista (mi-am dat seama din limba de pe telefon).

Mi-a zis ca un Uber i-a dat adresa aia pentru ca acolo poate opri si ca nu stie unde e. I-am zis ca daca nu il gaseste sa ia un taxi ca sunt mai in fatza taxiuri. Mi-a zis “No way, I want Uber!”. Probabil ca stia multe povesti despre taximetristii din Bucuresti (multe reale daca suntem corecti).

Ma intreb oare ce vor face toti oamenii astia cand nu vor mai putea folosi Uber in Bucuresti? Ei vor Uber pentru ca e mult mai corect, e transparent si mai usor de utilizat decat serviciul de taxi. Au mai multa incredere in el!

Ce face gresit arbitrul in batalia Uber vs taxi?

Arbitrul ar trebui sa se uite in primul rand la interesul consumatorului si sa stabileasca niste parametri corecti, masurabili usor si transparenti si la care sa aiba acces toti jucatorii, iar apoi pe baza lor sa evalueze si sa decida.

Asta lipseste acum, iar in lipsa parametrilor arbitrul judeca arbitrar si decide gresit.

Care sunt parametri astia? Unul ar fi feedback-ul de la client (referitor la prestarea serviciului), altul ar fi reclamatiile clientilor etc. Cam totul ar fi trebuit sa aiba legatura cu cel care utilizeaza si plateste serviciul.

Daca arbitrul era corect si vroia sa vada exact cum stau lucrurile inca de la inceputul scandalului ar fi trebuit sa creeze un astfel de serviciu. Adica o aplicatie pe telefon (sau oricealtceva usor de folosit) prin care utilizatorii sa poata in orice moment sa dea feedback referitor la ambele servicii, cu detalii (nr masina, nr bon fiscal pentru a elimina fakeurile etc).

In felul asta ar fi avut o parghie la discutia cu taximetristii si ar fi adus intr-o situatie de presiune o supapa care se elibere presiunea.

Sisteme diferite

Noi discutam aici de 2 sisteme total diferite: Uber este un sistem autocorectiv si autoadaptabil, iar taximetria e un sitem cu control manual fara sa tina seama de parametri de iesire ci doar partial de cei de intrare. E ca si cum am compara un telefon mobil cu un telefon cu disc de acum 25 de ani. Orice expert in sisteme iti va spune ca sistemul autocorectiv si autadaptabil e net superior in toti parametri decat cel cu corectie manuala.

Concluzia e ca Uber trebuie ajutat sa creasca si sa se dezvolte fiind mult, mult superior sistemului de taximetrie. Dar pentru asta trebuie ca arbitrul sa fie echidistant, sa aiba instrumente sa elibereze presiunea si sa doreasca sa lucreze pentru client.

3 thoughts on “Uber vs taxi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *