Dupa cum stiti, 2 aeronave Boeing 737Max au avut probleme cu sistemul MCAS. Asta a generat prabusirea avioanelor Etiopian Airlines si Lion. Din articolul acesta veti afla urmatoarele;
- care sunt problemele de care stia Boeing la 737Max
- ce masuri vor lua;
Care sunt problemele de care stia Boeing la 737Max
Se pare ca se stia cu luni buna inaintea prabusirii aeronavelor 737Max ca o alerta din cabina pilotilor nu funtioneaza cum trebuie. Aceasta alerta trebuie sa-i avertizeze pe piloti cand un senzor dadea informaiti incorecte despre inclinarea botului avionului. Chestia asta se cheama lumina de atac.
Daca nu stii despre ce e vorba ar fi bine sa citesti articolul asta ca sa intelegi: Boeing 737 Max si MCAS legatura cu prabusirea din Etiopia
Se pare ca inca de la debutul avionului, in 2017, inginerii au realizat ca acea alerta functiona in anumite conditii. Aceasta functiona doar impreuna cu o alta functionalitate care se putea achizitiona optional de catre companiile aeriene. Boeing zice ca 737Max putea zbura foarte bine si fara aceasta functionalitate fiind alte indicatoare pe care pilotii le puteau urmari.
Se pare ca avionul Etiopian Airlines a avut ca si cauza a prabusirii un astfel de senzor care a indicat gresit ungiul de atac al avionului. Datorita acestui fapt sistemul MCAS nu a permis pilotilor sa preia controlul aeronavei.
Cu toate astea Boeing se pare ca nu a anuntat companiile aeriene desre aceasta alerta care nu functiona.
Ce fac ca sa remedieze problema
Initial au incercat sa arunce vina pe furnizorul lor de software. Intrebati insa care e acest furnizor de software au refuzat sa dea un nume. Pentru ca acea lumina de avertizare sa functioneze Boeing a adaugat si componenta optionala pe lista celor standard ale lui 737Max. Si, de asemenea, a facut modificari de software.
Se pare insa ca Boeing nu a anuntat nici autoritatea de reglementare despre aceste problema. Din aceasta cauza departamentul de justitie a deschis o ancheta in SUA.
Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Cat costa unavion ultrausor
Un comentariu la „Boeing stia de problemele de la 737Max”