Branding….la sfarsitul zilei

Tot auzim vorbingu-se despre branding si despre beneficiile lui. In principal beneficiile sunt legat de pret si de fidelitatea clientilor.

In articolul aceste ne vom concentra pe urmatoarele aspecte:

  • ce insemana branding;
  • cum sa faci sa iti faci un branding bun

Ce inseamna branding

Cand te gandesti la branding te gandesti la unele companii mari gen Appple, Microsoft, Coca Cola, McDonalds etc. Noi asociem asta cu faptul ca sunt companii foarte cunoscute si toti le cunoastem produsele. Asociat cu ceea ce spuneam mai sus brandingul ar insemna sa fii cunoscut. Adica sa stie toata lumea de tine.

La asta ne gandim cand ne gandim la companiile de mai sus si la brandul lor. De fapt, branding inseamna a fi cunoscut, dar daca te rezumi doar la asta inseamna ca te rezumi doar la ambalaj. Brandingul e mai profund.

A fi cunoscut inseamna sa iti faci multa reclama si mult marketing. Asta insa fara a avea produse si servicii bune nu prea duce la ceva fericit…in final. De fapt, din punctul meu de vedere branding inseamna ca daca cineva are o nevoie primul care ii va aparea in cap va fi produsul sau numele tau. Asta este esenta brandingului din punctul meu de vedere.

Chestia asta inseamna tot ceea ce am spus mai sus. Ca sa fii primul in capul celui care are nevoia trebuie sa fii:

  • cunoscut, altfel nu stie de tine, nu stie ca tu ii poti rezolva nevoia;
  • sa ai produse si servicii bune, iar el sa stie asta.
  • sa aiba incredere sa cumpere de la tine.

La finalul zilei increderea este cea care conteaza cel mai mult in toata ecuatia asta de branding. Asta pentru ca oamenii au tot timpul optiuni, iar ei vor alege natural optiunea cea mai sigura pentru ei. Iar optiunea sigura este cea in care au incredere.

Cum sa faci sa iti faci un branding bun

Reteta pare simpla: te promovezi pentru a afla lumea de tine, oferi produse si servicii de bune si…oferi incredere. Increderea e cel mai greu de obtinut dintre toate astea. Asta pentru ca nu se poate cumpara. Celelalte doua se pot cumpara, increderea nu. Increderea e o chestiune pe care trebuie sa o creezi. Iar asta ia timp.

Deci, finalmente tu trebuie a lucrezi mult pe incredere pentru ca la final asta e cea care conteaza cand dicutam de branding. Exista modalitati de a transfera incredere, dar, la final tot tu trebuie sa probezi acea incredere. Iar la final conteaza ce ii oferi tu in materie de incredere clientului nu ce spun altii despre tine ca ai oferi.

Concluzia e ca reteta e simpla, dar e greu de ajuns acolo. De aceea nu poate toata lumea sa faca asta.

Daca ti-a placut articolulte invit sa-l citesti si pe urmatorul: Brexit mai rau pentru ei decat pentru noi

Un comentariu la „Branding….la sfarsitul zilei”

Lasă un comentariu