Nu stiu daca v-ati gandit vreodata la un avion ultrausor ca la un mijloc de transport. De obicei, astfel de avione sunt asociate cu distractia si cu agrementul. in articolul aceste ne vom facusa pe urmatoarele:
- care e avantajul folosirii unui avion ultrausor ca mijloc de transport
- care sunt costurile pe care un avion ultrausor le are.
Care e avantajul folosirii unui avion ultrausor ca mijloc de transport.
In primul rand e un avantaj de timp. o cursa Bucuresti Iasi sau Bucuresti Cluj va fi facuta in 2-2.5 ore cu un avion ultrausor. Cu o masina, orice masina ai vea, drumul nu poate fi facut in mai putin de 6-7 ore. Aceste avioane pot ateriza atat pe aeroport cat si pe o pajiste cu iarba. De obicei in apropierea marilor orase sunt aerodromuri de agrement. Poti ateriza la fel de bine pe aeroport, dar costurile sunt ceva mai mari.
In al doilea rand ai un avantaj oferit de siguranta. Calatoria pe distanta lunga cu o masina este mai periculoasa decat calatoria cu un avion ultrausor. Asta se intampla datorita traficului si datorita celorlalti soferi participanti la trafic.
In al treilea rand sunt avantaje legate de cost. Un avion ultrausor consuma 10-12 litri de benzina la ora. Benzina e benzina normala fara plumb. Deci 2-2.5 ore de mers cu avionul te costa echivalemntul a 30 de litri de benzina. Transportul pe aceiasi distanta cu masina poate ajunge la 50 de litri de benzina. Sunt masini la ora actuala cu care poti parcurge 500-600 km cu 30 de litri, dar de motorina de data asta.
Daca aterizei pe un aeroport taxele te mai ajung in medie la 50 de euro pe zi.
Care sunt costurile pe care un avion ultrausor le are
In primul rand trebuie sa il achizitionezi. Pretul unui astfel de avion pleaca de la 50.000 de euro si poate urca pana la 120.000 de euro depinzand de marca, model, dotari etc. Astfel de avioane ultrausoare se fac la Aerostar Bacau si au un pret de 90.000 de euro.
Un astfel de avion necesita o revizie la 150-200 de ore de zbor si o reparatie generala la 2000 de ore de zbor. Reviziile costa intre 500 si 700 de euro. Dupa cum vedeti costurile sunt simllare cu ale limuzinelor de lux. In mod normal se fac cam 100-150 de ore de zbor pe an cu un astfel de avion.
Exista insa si varianta de a cumpara un astfel de avion second hand cu 200-300 de ore de zbor si sa platesti doar jumatate din pretul lui de achizitie.
la costurile astea mai trebuie adaugate costurile de parcare si licenta de zbor. Licenta costa undeva la 8000 de euro, iar parcarea costa intre 100 si 300 de euro lunar (cam cat asigurarea casco la o limuzina de lux).
Daca ti-aplacut articolul te invit sa-l citesti si pe urmaotrul: Electric vs…electric
Un comentariu la „Cat costa un avion ultrausor”