In articolul asta o sa va explic ce a ala tahograf si ce face el. Asta pentru ca tot citesc pe internet ca in cazul accidentului din Ialomita de spatamana trecuta tahograful ofera informatii importante.
Subiecte focus in articol:
- ce e ala tahgraf si ce face el
- cum poti controla soferul
Ce e ala tahograf si ce face el
Articolul e pentru cei care nu stiu ce e ala tahograf si ce face el. Pentru ceilalti, daca vreti sa-l citit e ok pentru ca va ofera niste informatii interesante.
Tahograful e un aparat care e instalat la bordul masinilor cu sarcina masxima autorizata mai mare de 3,5 tone. Sau la masinile de transport pesoane. Rolul lui este de a monitoriza activitatea soferului. Adica: cat timp a condus si cat timp masina a stat, cati km a facut si cu ce viteza a mers. Daca sunt 2 soferi pe masina monitorizeaza independent pentru fiecare sofer.
la tahografele de ultima generatie datele sunt salvate pe niste cartele electronice, fiecare cartela apartinand unic unui sofer. va spun asta pentru ca la tahografele mai vechi datele erau inscrise pe niste foi circulare din hartie. In momentul in care soferul se urca in masina e obligat sa introduca cartela in tahograf si de acolo incepe monitorizarea masinii si nu a soferului. Adica tahograful masoara datele masinii, adica cat timp masina merge si cat timp masina sta pe loc. Prin actiunile pe care soferul le face la tahograf, el poate arata daca soferul a stationat sau a dormit. Faptul ca soferul a dormit este inregistrat de aparat prin apasarea unui buton pe tahograf. Asta nu inseamna insa ca soferul a dormit.
El poate trece aparatul in pauza de somn fara insa sa doarma efectiv. Poate face orice in perioada aia. Am citit stiri in care spunea ca tahograful arata ca soferul dormit. Nu, tahograful arata ca soferul a respectat timpii de conducere si de odihna. De aceea in legislatie se numesc timpi de odihna si nu timpi de somn sau de dormit.
Cum poti controla soferul
la momentul actual nu se poate prin tahograf vedea daca soferul a dormit sau nu sau daca macar s-a odihnit. Se poate vedea insa cu certitudine ca exista un timp in care soferul nu a condus masina. Conform legislatiei soferul are voie sa conduca o anumita perioada de timp pe 1 zi (ziua e considerata de la or 00:00 pana la ora 23:59:59), iar restul sa se odihneasca. Timpul de incarcare descarcare nu e considerat timp de odihna chiar daca soferul nu conduce.
Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Accidentul din Ialomita – probleme grave cu soferii
Un comentariu la „Ce e ala tahograf si ce face el”