
Asa cum era de asteptat au fost create mai multe tipuri de sisteme hibrid, iar mild-hibrid este un astfel de sistem. Subiecte focus in articol:
- ce este mid-hibrid si cum functioneaza.
- care e mai bun: hibrid clasisc sau mild
Ce este mild-hibrid si cum functioneaza
Cred ca toti stiti de sistemul hibrid clasic, cel folosit de Toyota pe masinile lor. In afara de aceste care se cheama full hibrid mai exista si sistemul mild-hibrid.
Sistemul mid-hibrid este un fel de struto camila. Adica e hibrid, dar sub o alata forma. La sistemul full hibrid exista motorul termic, baterii pentru acumularea de energie electrica si motoare electrice care suplimneteaza motorul termic. La sistemul clasic hibrid poti functiona in regim de mers cu motorul termic, doar cu motorul electirce sau ambele, combinate.
Sistemul mild are un alternator care e transformat in motor, iar acest motor, in anumite sistuatii ajuta la propulsia masinii. Pe langa bateria calsica a masinii mai exista si o alta abterie li-ion care e incarcata de sistem. Aceasta baterie are capacitate mica si ajuta consumatorii mari, gen faruri, sistemul audio etc.
La accelerare alternatorul se transforma in motor si ajuta la accelerarea masinii. E un sistem mai rudimentar si mai ieftin decat sistemul clasic hibrid. Una din masinile de pe piata noastra care foloseste un astfel de sistem este Suzuki Swift. De asemenea si Suzuki Baleno foloseste acelasi sistem.
Sistemul acesta, cu toate ca este mai rudimentar este incadrata totusi la sisteme hbride. Reducerea de consum si noxe pe care o aduc este mica comparativ cu reducerea oferita de sistemul full hibrid. Chiar daca o sa cititi ca in regim de autotrada acest sistem obtine consumuri mai bune, sa stiti ca nu e din cauza sistemului hibrid. Consumurile mai mici la Suzuki fata de Toyota obtinute in regim de autostrada se datoreaza motorului termic. Suzuki foloseste un motor termic de 1.2 litri iar Toyota de 1.5 litri.
Care e mai bun: hibrid clasic sa mild.
Totul depinde pe ce criterii comparam. Daca ne gandim la pret atunci mild e mai ieftin, cu toate ca asta nu se transfera la client. Diferenta din o Toyota hibrid vs una clasica (ma refer la Yaris este de aprox 4000 de euro). LA Suzuki e aprox 3000 de euro diferenta cu toate ca pretul sistemului e mai mic. Fiind mai simplu, sistemul de la Suzuki va avea costuri mai mici pe durata de viata a masinii (cu toate ca anumite componente e posibil sa fie mai scumpe decat la Toyota).
Daca ne raportam la consum, sistemul full hibrid e net superior mild in regim de oras. Asa ca o s ate las pe tine sa tragi concluzia.
Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Salonul auto de la Frankfurt si-a deschis portile
Un comentariu la „Ce inseamna mild-hibrid”