Cele mai multe masini electrice vor avea probleme mari la reparatii

Eram la service acum ceva timp sa repar o bara la una dintre masini. Era un service care era specializat pe tinichigerie si am intrat in vorba cu oamenii de acolo. Imi zice un domn ca la masinile electrice reparatiile de caroserie sunt problematice. Pentru ca elemente de caroserie sunt sudate de catre structura rigida a bateriei (de eexemplu aripile spate). Nu mi-a zis exact la ce modele si la ce producatori a vazut asta, dar era ferm convins de asta. M-a convins si pe mine cu convingerea lui.

Zicea ca o reparatie la un astfel de element de caroserie nu prea se va putea face datorita faptului ca e sudat de carcasa bateriei electrice. Nu sunt tinichigiu, dar tind sa cred ca are dreptate.

Masinile electrice vor avea costuri mari in caz de accident

De obicei, la masinile electrice, carcasa bateriei e rigida si face parte din structura de rezistenta a masinii. Multe masini sunt produse astfel. Asta inseamna ca la orice lovitura mai serioasa ( me refer aici la un accident) va trebui inlocuita bateria. Pentru ca, datorita loviturii, baterie e posibil sa se fisureze si sa ia foc la un moment dat. Acest moment dat poate fi ulterior producerii accidentului la un interval de timp mai mic sau mai mare.

De aceea se cam recomanda inlocuirea bateriei. Asta inseamna ca la niste lovituri la care reapratia in mod normal ar costa 1000-1500 de euro la masinile cu motor termic, la cele electrice e posibil sa coste peste 10.000 de euro. Asta inseamna ca vei plati niste sume consistente la asigurari. Astea sunt doar informatii pe care cei mai multi producatori nu vi le spun atunci cand cumparati masina, dar e bine sa intrebati. Modele tesla din ce stiu sunt tate construite cu beteria asa.

Daca vrei sa-ti optimizezic costurile si procesele logistice te sfatuiesc sa iti arunci un ochi aici: https://logistic-specialist.com/servicii-de-consult

Lasă un comentariu