Ciclul Miller vs ciclul Atkinson

Ciclul Miller este, de asemenea, un raspuns al producatorilor auto la problema poluarii si a consumurilor mari de combustibil. Subiecte focus in articol:

  • ciclul Miller vs ciclul Atkinson
  • ce alte solutii mai adopta producatorii auto

Ciclul Miller vs ciclul Atkinson

Industira auto doreste ca tehnologia motoarelor termice sa supravietuiasca. Asta pentru ca foarte multi clienti nu au incredere in tehnologiile electrice. Pe de alta parte tehnologia motoarelor termice e testata si e mai ieftina decat cea a motorelor electrice.

Cu alte cuvinte in buzunarele producatorilor de masini intra mai multi bani daca fac motoare termice decat daca fac masini electrice. Asta pentru ca sunt tehnologii mature si care au costuri mici de productie. Asta e motivul pentru care motoarele pe benzina au inceput sa fie imbunatatite. Imbunatatirea vizeaza reducerea noxelor, pentru ca asta e problema care se pune pe tapet acum.

Reducerea de noxe vine cu o reducere a concumului de combustibil. iar asta fara a face rabat la sportivitate si putere a motorului. Va vorbeam intr-un articol precedent de ciclul Atkinson si ca acest ciclul este folosit pe masinile Toyota hibride.

Resurse educationale pentru logistica (proceduri logistica, depozit, flota, distributie, fisiere calcul costuri etc): Magazin resurse educationale

Totusi ciclul Atkinson vine cu o reducere de putere, iar ca sa conpenseze asta s-a creat ciclul Miller. Ciclul Miller este similar cu ciclul Atkinson numai ca introduce un compresor in ecuatie. Compresorul are rolul de a compensa partial lipsa de putere care rezulta din ciclul Atkinson, pastrand avantajul unui consum mai mic de combustibil.

Ce alte solutii mai dopta producatorii auto

Solutiile de mai sus sunt doar unele dintre cele utilizate de producatorii auto. VW, de exemplu, foloseste o alta metoda de reducere a consumului si a noxelor: opreste anumiti cilindri atunci cand nu ai nevoie de putere. De exemplu la mersul pe autostrada VW opreste 2 cilindri din cei 4 reducand astfel noxele si consumul.

De asemenea, Mazda a dezvoltat o tehnologie care mareste rata de compresie a motorului obtinand o detonatie controlata a benzinei. Adica cam la fel ca la diesel. Asta inseamna eficienta mai mare, consumuri mici la aceleasi puteri ale motoarelor.

Dupa cum vedeti tehnologia evolueaza chiar daca unii ar considera ca era motoarelor termice e pe moarte.

Resurse educationale pentru logistica (proceduri logistica, depozit, flota, distributie, fisiere calcul costuri etc): Magazin resurse educationale

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Cum se fura masina cu acordul tau

3 comentarii la „Ciclul Miller vs ciclul Atkinson”

Lasă un comentariu