In viitorul nu prea indepartat se pare ca masinile vor avea mai multe tipuri de baterii. Sunt bateriile Li-ion pe care le stim toti, Au aparut bateriile LFP care sunt ot cu Li, dar au catodul din Fier Fosfat. Astea sunt cele pe care se bate moneda acum. Sunt cele la moda, ca sa zic asa! Daca nu stiti, mai sunt si bateriile NCM, adica tot cu Li dar cu catod de Magneziu Cobalt. Si nu am terminat pentru ca mai sunt si bateriile Solid State.
Batelia mare se da acum pe bateriile LFP, Mai toti producatorii vor sa introduca pe modelele lor astfel de baterii. Cmparativ cu cele cu Li-Ion bateriile LFP au o denzitate energetica mai mare, dar mai mica decat a celor NCM sau a bateriilor Solid State. Dar, se pare ca sunt mai ieftine si nu iau foc cand sunt lovite sau intepate.
Masinile electrice vor avea optiuni la baterii asa cum avem acum optiuni la motoare
Avand atatea variante de baterii, cu preturi si performante diferite, eu cred ca in viitor vom avea mai multe optiuni de baterie. Pe aceiasi masina vom putea alege mai multe tipuri de baterii, iar pretul va fi in functie si de asta. Sunt convins ca astea nu sunt singurele tipuri de baterii care vor exista si ca se vor devolta mult mai multe tehnologii de baterii. Ca sa aiba omul pasionat de masina electirca de unde sa aleaga. Si cu ce sa se laude la vecini si prieteni.
Cei care asteptati hidrogenul va sfatuiesc sa nu-l asteptati asa mult si cu infrigurare pentru ca si masinile alea au baterii. Si unele destul de maricele. Nu ca astea electrice, dar nici la alea pe hidrogen nu scapam de bateriile astea pacatoase.
Daca vrei sa-ti optimizezic costurile si procesele logistice te sfatuiesc sa iti arunci un ochi aici: https://logistic-specialist.com/servicii-de-consult