Cum functioneaza LSD – limited slip differential

As vrea sa va explic in acest articol cum functioneaza LSD – limited slip differential, adica diferentialul cu alunecare limitata. Subiecte fcus in articol:

  • cum functioneaza LSD- limited slip differential
  • de ce e mai bun decat celalte diferentiale autoblocante

Cum functioneaza LSD – limited slip differential

Diferentialul LSD – limited slip diferetnial functioneaza la fel ca alte diferentiale cu autoblocare. Adica, in momentul in care apare o diferenta de viteza de rotatie intre roalta din dreapta si cea din stanga diferentialul se blocheaza. In momentul blocarii diferentialul functioneaza ca un tot unitar, iar fluxul de putere se transmite in mod egal la roti.

In acest fel masina poate iesi din zona cu probleme pentru ca are tranctiune pe o roata care are aderenta. Pentru cei care nu stiti diferentialul clasic, care se mai cheama si open differential, in momentul cand o roata are frecare mica cu solul, trasfera toata puterea catre acea roata. Asta face ca o masina care are o roata pe gheata, de exemplu, si una pe asfalt sa nu mai poata pleca de pe loc. Asta din cauza ca puterea ete transferata catre roata care are forta de frecare mica.

Diferentialul LSD blocheaza planetara dreapta si stanga cu ajutorul unor ambriaje care sunt puse pe planetare la iesirea din diferential. In mod normal cand diferentialul nu este blocat rotile se pot invarti independent. Cand apare o diferenta de tranctiune sateliti imping in roata dintata a rotii care nu are tractiune si blocheaza ambreiajul de pe acea parte. Totul de intampla datorita fortelor care apar in diferential. Pentru a se putea intampla fenomenul fizic trebuie ca si rotile dintate sa aiba o construcite speciala. De asemenea, asamblarea diferential planetara este un spaciala.

Puteti vedea explicatii despre functionare in acest film:

De ce e mai bun decat celelalte diferentiala autoblocante

Ca sa fiu corect trebuie sa va spun ca nu se pune problema care e mai bun sau mai rau. Este doar o problema de limitare in ceea priveste transmiterea fortelor, fiabilitate, rezistenta la solicitari intense, etc. De aceea producatorii aleg sa monteze pe anumite tipuri de masini un anumit tip de diferential. Trebuie sa stiti ca marea majoritate a masinilor au diferential deschis. Anumite masini au diferentiale blocante sau autoblocante. Masinile astea sunt cele 4×4 sau masini sport de la care se cere performanta pe pista sau pe teren accidentat.

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Masina ta poate fi hackuita – simplu si usor

Lasă un comentariu