Costurile de logistica sunt o problema mare pentru foarte multi distribuitori sau retaileri. Problema este mai pregnanta atunci cand produsele au valoare mica si sunt si mari ca dimensiuni. Unii comercianti isi optimizeaza costurile prin identificarea acestor produse si ulterior prin schimbarea elementelor care contribuie la cost sau la pret.
De exemplu Amazon, marele retailer care are in partofoliu de la mici bijuterii fara mare valoare pana la echipamente elctronice scumpe are din cand in cand niste campanii de identificare de astfel de produse. Ei le numesc CRaP (can’t realize a profit). Uneori astfel de produse necesita marire de pret pentru a putea deveni profitabile. In astfel de situatii pentru a masca marirea de pret ei discuta cu furnizorul si schimba ambalarea produselor.
De exemplu: daca produsul venea ambalat unitar si costa 1.5 dolari, ei schimba ambalarea produsului in pachet de 3 bucati si il vand la 5 dolari. Asta inseamna o crestere de la 1,5 dolari pe bucata la 1,66 dolari pe bucata.
Unii retaileri romani (Emag de exemplu) au ales sa nu mai ofere transportul gratuit al produselor in incercarea de a profitabiliza. Un studiu realizat anul acesta arata ca romanii prefera transportul gratuit.
Amazon a incercat sa rezolve problema cu costurile de logistica in alta maniera orientata mai mult catre client. Pentru a optimiza transportul pentru anumite produse si anumiti clienti ei ofera un discount mic la pret daca clientul opteaza pentru livrarea produselor in 10 zile in loc de 2 zile. In felul asta pot optimiza costurile de transport prin consolidare.
Care solutie crezi ca e mai bine primita de catre cumparatori: introducerea unui pret de transport sau intarzierea livrarii cu un numar de zile pentru a putea consolida comenzile?
2 comentarii la „Cum isi optimizeaza altii costurile de logistica”