Pata de masini electrice comerciale e inca mica si se misca destul de lent. Despre asta vreau sa va vorbesc in articolul asta si vreau sa va arat cateva modele. De asemenea, vreau sa va explic motivele pentru care piata asta se misca asa incet.
De ce se misca incet piata de masini electrice comerciale
Daca pe zona masinilor de pasageri piata de masini electrice a cunoscut un booom nu acelasi lucru se intampla pe piat ade masini electrice comerciale. Ma refer aici la dube de transport marfa pana in 3.5 tone. Sunt ceva modele, dar acele modele sunt mai mult de show, din punctul meu de vedere.
Producatorii vor sa demonstreze ca pot face astfel de modele si cam atat. Principalele motive pentur care piataa sta nu se dezvolta, dinpunctul meu de vedere, sunt 2:
- autonomia scazuta, mai ales cand sunt incarcate cu marfa. Autonomia nu depaseste 200 de km declarati, ceea ce le face utilizabile doar pentru distributia in oras. La autonomia asta declarata ai emotii mari daca masina va putea finaliza ziua cu o singura incarcare, mai ales daca e incarcate. Pe distributie se fac in medie intre 100 si 200 de km zilnic.
- capacitatea mare a acumulatorilor care duce la un necesar mare de timp de incarcare. O sa ziceti ca o incarci noaptea si o folosesti ziua. Da, corect, daca reusesti sa finalizezi ziua de distributie cu o singur incarcare.
Firmele nu dau navala sa cumpere “probleme”, pentru ca asa vad masinile electrice comerciale. Asta e si motivul pentru care piata se dezvolta in ritm de melc.
Ce modele electrice exista in piata
Renault are cateva modele, Citroen are cateva modele, Mercedes are 1 model si VW are si el un model.
Renault are Kangoo ZE33 cu o autonomie undeva in jur de 220 de km si care poate cara 650 de km util. Gama mai mare este reprezentata de Renault Master ZE care poate incarca in jur de 1000 de kg in varianta de 3.5 tone si in jur de 1500 de kg net in varianta de 4.5 tone sarcina maxima autorizata. Autonomia declarata este in jur de 150-160 de km.
Daca ramanem tot in grupul Renault mai avem un Nissan care se cheama e-NV200 si care concureaza Kangoo. Poate care in jur de 600 de kg si are o autonomie in jur de 200 de km.
Mercees are eVito si VW are eCrafter. eVito concureaza Kangoo, iar eCrafter concureaza Master.
Pretul masinilor astora pleaca de la 15.000-16.000 de euro si depasesc in anumite cazuri 45.000 de euro. Cam scumpe as zice eu pentru ce batai de cap ai in exploatare. Se pare ca se mai adauga un motiv pentru care firmele nu dau navala sa cumpere masini electrice comerciale.
Daca ti-a placut articolul te invit sa il citesti si pe urmatorul: Test de anduranta autonomie baterie la masinile electrice
Un comentariu la „Cum se misca piata de masini electrice comerciale”