Cred ca incepem sa asistam la caderea industriei traditionale auto si odata cu ea asistam si la o cadere pentru producatorii auto. Va spun asta pe fondul lansarii Porche Taycan. Subiete focus in articol:
- Producatorii auto traditionali fails – sau Porche vs Tesla
- cine profita de situatie
Producatorii auto traditionali fails – sau Porche vs Tesla
Producatorii auto traditionali cedeaza in fata producatorilor de maini electrice. Porche face masini sport, dar se pare ca nu chiar atat de sport fata de altii care nu fac masini sport, dar au performante mai bune decat Porche. Si ma refer aici la Tesla.
Cand discutam de masini electrice discutam in primul rand de autonomie si de durata de incarcare a acumulatorului. Cu cat autonomia e mai mare cu atat e mai bine. Cu cat durata de incarcare e mai mica cu atat e mai bine. Iar Tesla exceleaza aici. Porche Taycan nu exceleaza deloc. Daca discutam de acceleratie de la 0-100 km/h din nou Tesla castiga, accelrand cu 0.2 sec mai rapid decat Porche Taycan. Si Tesla nu e masina sport. Desigur ca vorbesc de Model S aici.
Se pare ca producatorii auto traditionali nu prea reusesc sa se ridice la performantele pietei. Totusi …la ce capitole e Porche mai bun?
Are si el 3 capitole la care e mai bun:
- primul si poate cel mai important este ca poate sustine puterea pentru perioada mare de timp. Adica nu iti limiteaza puterea cand o folosesti in regim sportiv intens. Iar asta Tesla nu reusete. Dar, din nou, Tesla nu e masina sport ci e o masina de familie.
- al doilea este manevrabilitatea si modul cum se conduce. Porche e renumit pentru asta si a imprimat asta si la Tycan.
- Al treilea este pretul. Tesla Model S cu bateria mare e putin peste 100.000 de dolari pe cand Taycan pleaca d e la 150.000 de dolari, modelul TUrbo S plecand de la 185.000 de dolari.
Cine profita de situatie
Tesla ar trebui s aprofite de situatie, dar se pare ca nu o face prea bine. Asta pentru ca nu e prea prezenta in piata. Adica nu are aceiasi retea de distributie extinsa ca Audi sau Porche. Sau ca alti producatori auto traditionali.
Iar asta e un dezavantaj major care o face sa piarda din oportunitatea lasata libera de ceilalti. Totusi, trebuie sa intelegem, ca extinderea Tesla nu se compara la preturi cu extinderea Uber, de exemplu. De asta lucrurile nu se misca asa rapid.
Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: O scurta lectie de istorie Saturn V
Un comentariu la „Cum vor pica producatorii auto traditionali”