Cutia cu dublu ambreiaj vs cutia de la Koenigsegg

Cutiile de viteza cu dublu ambreiaj sunt cele mai rapide, dar cutia de la Koenigsegg este mai rapida. Subiecte focus in articol:

  • cum functioneaza cutia cu dublu ambriaj si LST de la Koenigsegg
  • ceva lectii de cutii de viteza

Cum functioneaza cutia cu dublu ambreiaj si LST de la Koenigsegg

Probabil ca ati auzit de cutia de viteze cu dublu ambreiaj. Ea a aparut acum mai multi ani si s-a raspandit destul de rapid. Asta pentru ca e rapida si economica. Exista insa o cutie mai buna decat cea cu dublu ambreiaj. Ea se cheama LST, light speed transmission, si e facut a de Koenigsegg.

Daca nu stiti, Koenigsegg face masini super rapide, adica super car-uri. Masinilor astora le trebuia o cutie de viteza rapida si rezistenta. Si au dezvoltat una cu 9 rapoarte. Si, se pare, ca e mai buna decat cutia cu dublu ambreiaj.

Cutia cu dublu ambreiaj a fost adoptata de toata lumea, inclusiv de Ferarri. Marea majoritate a masinilor sport sau supersport au cutii de viteza cu dublu ambreiaj. Asta pentru ca timpul de schimbare a vitezelor e foarte mic. Mult mai mic decat ar putea shimba orice pilot experimentat.

Asta le face sa fie extrem de utile in motorsport. Dar beneficiile lor nu se opresc aici. Ele sunt economice si comfortabile si de aceea sunt utilizate si pe turisme. Unele branduri de lux chiar nu mai livreaza anumite game de masini cu cutii manuale ci doar cu ctuii automate dublu ambreiaj. De exemplu Audi livreaza A6 doar cu cutii automate.

Ceva lectii de cutii de viteza

Nu o sa va dau eu lectiile astea ci am sa pun aici un film in care va explica un domn. Si explica foarte bine. Are scheme si va exemplifica cu desene. Mai bine de atat eu cred ca nu as putea explica.

Nu trebuie sa ai cunostiinte de mecanica avansata ca sa intelegi ce iti explica acest om. Ai mai jos filmul:

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe rumatorul: Puterea unui motor de tanc

Un comentariu la „Cutia cu dublu ambreiaj vs cutia de la Koenigsegg”

Lasă un comentariu