Incepand din anii 2000 pana in 2010 s-a dat o batalie intre masinile electrice pe acumulatori si cele pe hidrogen. Se pare ca masnile electrice pe acumulatori au castigat. Subiecte focus in articol:
- de ce au castigat masinile electrice pe aculumatori in fata celor pe hidrogen
- care va fi viitorul acestor masini
De ce au castigat masinile electrice pe acumulatori in fata celor pe hidrogen
Pentru incaput trebuie sa va spun ca razboiul dintre masinile electrice pe acumulatori si cele pe hidrogen nu s-a finalizat. Chiar daca au pierdut o baatalie masinile pe hidrogen inca nu si-au spus ultimul cuvant.
Se pare ca tehnologia electrica pe hidrogen castiga teren pe troleibuze, tramvaie, autobuze etc. Adica pe masini mai mari care au nevoie de autonomie mare si cantitati mari de energie.
Si totusi de ce batalia a fost castigata de masinile electrice pe acumulatori?
Lucrurile sunt relativ simple: din considerente economice. Sa va explic de ce! La momentul actual una dintre cele mai vandute masini pe hidrogen este Toyota Mirai. Se preconizeaza ca Toyota pierde 100.000 de dolari la fiecare masina pe care o vinde. Asta se intampla pentru ca tehnologia e noua si scumpa. De asemenea, dezvoltarea infrastructurii e mult mai scumpa decat dezvoltarea infrastructurii de alimentare cu curent electric.
Si costurile de transport pentru hidrogen sunt mult mai mari decat cele pentru curentul electric. De fapt curentul electric exista deja in mai toate locatiile.
Asta ar fi facut ca gradul de penetrare al tehnologiei cu hidrogen sa fie mai mic si mai greoi decat al tehnologiei cu acumulatori. Trebuie sa vedeti si contextul de piata de atunci cand oamenii nu prea acceptau ideea de masini electrice. Nu o acceptam usor nici acum ideea asta la 10 ani distanta, dar atunci. Asa ca, era nevoie de o tehnologie profitabila, care sa se poata implementa rapid, atat la masini cat si ca infrastructura.
Care va fi viitorul acestor masini
Viitorul e cert ca va fi electric. Masinile electrice cu acumulatori au limitarile lor, atat la nivel de tehnologia cat si la nivel de utilizare. Una dintre cele mai mari limitari e data de timpul de incarcare. O masina electrica cu acumulatori se incarca in cateva ore, in cel mai bun caz.
O masina electrica pe hidrogen face acelasi lucru in 5 minute. Eu cred ca in viitor masinile electrice pe hidrogen vor avea castig de cauza. Faza asta cu masinile electrice pe acumulatori e doar una de tranzitie.
Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Pana prostului la masina electrica are acum solutie