Auzim tot mai des despre accidente in lant produse pe autostrada, iar asta nu e deloc bine. Unele din cauze le puteti cite in acest articol. Subiecte focus in articol:
- de ce se produc accidente in lant pe autostrada
- ce putem face sa evitam
De ce se produc accidente in lant pe autostrada
Astazi am venit de la Constanta pe autostrada. Pe verstita autostrada a soarelui. Si tot astazi am fost in situatia de a face 3 accidente, evitate in final. Prima experienta a fost la iesire din Constanta cand un domn cu un Opel Vectra a iest din banzinarie fara se sa uite. NIci macar nu s-a asigurat ca nu vine un alt idiot ca el si il ia in plin.
A doua experienta a fost pe autostrada cand un VW Passat modelul de prin 2008 a venit si s-a pus in spatele masinii mele. Nu cred ca a mai ramas un metru intre masina mea si a lui. Si asta la 120 de km pe ora. Eram in depasire, am accelerat si l-am lasat sa treaca.
A treia experienta a fost cu un alt autoturism, de data asta un Renault Megane 2 care s-a postat in spatele meu. Cred ca, la fel ca in cazul primei masini nu mai remasese 1 metru intre masini. Si asta tot pe la 120 si ceva de km pe ora.
Asta este motivul pentru care se produc accidente in lant. Niste indivizi care au carnet sunt agresivi. O frana pusa la acea viteza de catre maisna din fata nu se putea solda decat cu un accident in lant. Astfel de oameni nu se uita si nici nu evalueaza corect ceea ce se poate intampla. Si nici nu au niste masini pe care sa zici ca te poti baza. Regula de aur la mersul pe autostrada este sa pastrezi o distanta de 2 secund fata de cel din fata ta.
Ce putem face sa evitam
La o viteza de 120 de km pe ora, asta inseamna cel putin 70 de metri distanta intre masini. Cele 2 secunde iti permit sa franzei in siguranta. Daca in fata ta e o masina sport, de exemplu, distanta e bine a fie mai mare. Asta pentru ca masina sport franeaza mult mai agresiv decat masina ta.
Distanta asta e minima si trebuie sa o maresti daca nu ai anvelope noi care franeaza bine. De obicei, masinile vechi au anvelope proaste sau second ceea ce mareste si mai mult pericolul. Ieri in constanta ma uitam la un BMW seria 5 tot modelul de prin 2007-2008 care avea anveloe tocite rau. Nu se mai vedeau canelurile. Si asta pe toate 4 rotile.
Regulile astea sunt de baza pentru a putea evita accidentele. Pe autostrada astfel de accidente se transforma automat in accidente in lant. De obicei, daunele sunt mari si sunt si victime datorita vitezelor la care se circula.
Daca vezi astfel de indivizi lasa-i sa treaca pentru ca in mod cert alte actiuni nu prea ai de facut.
Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Drone acvatice – un nou taram de explorat