Cu totii stim ca la o bariera de cale ferata trenurile au prioritate. Prioritatea asta e de la sine inteles in fata unei masini sau chiar a unui autobuz. Are sens atat din punct de vedere uman cat si din punct de vedere economic sau energetic.
Ce se intampla insa in momentul in care la bariera e o ambulanta sau o masina de pompieri? De obicei, ambulanta sau masina de pompieri nu se duc la cumparaturi sau in vizita la rude. De obicei sa duc sa salveze vieti si bunuri si lupta lor e cu timpul. Orice secunda in plus pierduta poate insemna o viata.
De ce in Romania trenurile au prioritate in fata ambulantei
Practic orice masina care ajunge la o trecere la nivel cu cale ferata trebuie sa opreasca. Si sta asa pana trece trenul. Trenul poate fi un marfar. Acum ceva luni eram la o trecere de cale ferata si in fata mea era o ambulanta. Ambulanta se ducea a un pacient avand o urgenta. Si…..astepta la bariera ca orice alta masina care nu avea nici o urgenta. Vazand asta am sunat la 112 sa vad daca nu se poate face ceva ca ambulanta sa treaca. Nu se poate, mi s-a spus, toate masinile stau sa treaca trenul, fara exceptie. Asta pentru ca trenurile au prioritate si au prioritate chiar in fata vietii.
Oare ce urgenta o fi avut trenul ala?
Un sistem prost gandit care se mosteneste si pe care nu il schimba nimeni pentru ca nu intereseaza pe nimeni. Teoretic orice bariera la nivel de cale ferata se poate ridica de catre oricine cu mana. Deci, soferul ambulantei sau oricine altcineva se putea duce sa ridica bariera aia pana trece ambulanta si apoi sa o lase la loc.
Problema e ca asta e caz de dosar penal si de puscarie penru cel care ridica bariera. Pentru cei care nu fac nimic sa treaca ambulanta si poate muri un om nu e caz penal si nu ii baga nimeni in puscarie. Asta e sistemul! ti se va spune daca vei intreba. Asa sunt legile.
Un om care ridica bariera si salveaza o viata va avea dosar penal si risca puscaria. Un om sau mai multi care mentin bariera si nu fac nimic sa se schimbe sistemul nu risca nimic.
Concluzie
O alta faza pe care am vazut-o a fost cand o ambulanta statea sa treaca o cooana oficiala. Era politiie in intersectie si au oprit toate masinile inclusiv o ambulanta in misiune pentrua trece coloana ofociala.
Orice am face trenurile au prioritate si nu cred ca vom reusi sa schimbam asta pana ce o ruda a unui politician nu va avea probleme din cauza asta.
Aveti aici un film cu o ambulanta care sta la bariera:
Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Cum se sting incendiile la masinile electrice
CAND O AMBULANTA SAU O MASINA DE POMPIERI E TRASA PE DREAPTA, FIIND IN MISIUNE, PENTRU C TRECE O COLOANA OFICIALA, E STRIGATOR LA CER!!!
din cate am invatat eu, un tren care are incarcatura maxina si viteza maxima, in cazul actionarii de ”frana totala”, opreste in maxim 1000m in zonele de ses si campie si maxim 750 m in zona de munte. deci vrem sa trea9a trenul prin ambulanta sau ambulanta asteapta 2 minute sa treaca trenul???? constructiv, in cazul trenului, franarea se reduce la frecarea dintre roata de metal si sina de metal, deci… trenul nu poate pune frana brusca ca sa evite o ambulanta!!!!!
totusi, daca ambulanta e trasa pe dreapta sa astepte sa treaca coloana oficiala, propun ca acea coloana oficiala sa nu astepte la trecerea la nivel cu calea ferata!!!!:))
Astea sunt chestiuni tehnice care se pot rezolva. Ideea e moare omul sau trece trenu? Cate trenuri ai vazut tu mergand cu viteza maxima in Romania?