Este o noua tehnologie care promite sa revolutionize modul in care se construiesc drumurile: drumurile din plastic. Subiecte focus in articol:
- Drumurile din plastic , cine le onstruieste si cum
- De ce sunt mai bune decat cele traditionale
Drumurile din plastic, cine le construieste si cum
Nebunia asta cu drumurile din platic a inceput in Olanda. Ei au facut prima pista de biciclete din astfel de blocuri de plastic. Blocurile de plastic se imbina unele cu altele la fel ca piesele de lego. Singura diferenta e ca sunt mult, mult mai mari.
Aceste blocuri din plastic sunt obtinute din plastic reciclat care e prelucrat in astfel de blocuri mari. Singurele operatii pregatitoare care se fac inainte este sa se sape o mica groapa. Dupa care se niveleaza si se compaceaza pamantul …si cam atat. Apoi incepe operatiunea de asezare a blocurilor de plastic in locatie.
Blocurile de plastic au drenaj pentru apa, si spatii speciale pentru a adaposti cabluri subterane. Cei care produc aceste blocuri spun ca sunt mai rezistente la uzura decat asfaltul classic. De asemenea, spun ca procesul de constructie a drumului este mai rapid decat constructia clasica. De asemenea, tot ei spun ca e mai ieftin sa construiesti drumuri de plastic decat din asfalt. Probabil ca vor fi si mai usor de reparat, procesul de reparatie insemnand inlocuirea unuia sau mai multor blocuri deteriorate.
De ce sunt mai bune decat cele traditionale
Producatorii zic ca sunt mai rezistente, mai ieftine, mai usor de construit sim ai rapide decat procesul classic de constructie drumuri. De asemenea, ei zic ca sunt mai ieftine si mai usor de produs. Utilajele folosite sunt mai putine si nu e nevoie de atatea etape pregatitoare ale suprafetelor cum se intampla acum.
O pista de biciclete a fost inaugurate in Olanda si daca proiectul de dovedeste a fi de succes in mod cert va continua.
Ai aici un film in care vezi cum se construieste un astfel de drum:
Ceea ce nu inteleg eu este cum va fi prins in economia circulara pentru ca platicul nu se poate refolosi la infinit. Dar asta urmeaza sa vedem.
Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Echipamente anti drone
Este interesanta ideea lor. Oare este posibil si pentru carosabil? Suntem curioși, pe viitor, dacă e bună ideea de a folosi și pentru drumuri care trebuie să susțină autovehicule cu masa de 3,5 t..20 tone.
Da, asa zic ei din ce am mai citit eu. Scopul final asta este sa se foloseasca la sosele.