Hyper personalizarea inseamna produse si servicii persoanlizate pentru tine in mod unic si special. Asta inseamna ca cineva stie foarte multe despre tine. Si e necesar sa stie multe despre tine pentru a putea sa personalizeze produsul sau serviciul.
Ce inseamna de fapt hyper personalizarea?
O personalizare dusa la extrem. Adica: sa zicem ca vrei sa iti cumperi o masina si cand te duci la dealer ea deja te asteapta. Culoarea care iti place, cu dotarile pe care le vrei, si, de asemenea fara dotarile pe care nu le agreezi.
Sau sa te duci la un restaurant si cei de acolo sa-ti aduca ceea ce vrei sa manaci fara sa te intrebe sau fara sa consulti un meniu, Sa iti aduca mancarea ta preferata facuta asa cum vrei tu.
Studii recente arata ca in joc sunt cam 800 de miliarde de dolari. Cam atat ar castiga companiile care ar face din hyper personalizare o arta. Aceleasi studii zic ca 80 dintre clienti doresc sa fie clientii unor companii de acest fel.
Din pacate se pare ca doar 15% dintre companii sunt capabile sa ofere servicii hyper personalizate.
Pentru toate aceste servicii si produse hyper pesonalizate e nevoie de multe date si de multe analize. Bineinteles ca nu se poate fara inteligenta artificiala si big data. Conditia necesara este ca aplicatiile sa aiba acces la date. De fapt clientii sa dea acces la datele lor. O sa fiti surprinsi, dar aceleasi studii zic ca 65% dintre clienti sunt dispusi sa dea acces la datele lor pentru a primi produse si servicii hyper personalizate.
Hai sa facem un exercitiu de imaginatie si sa vedem ce ar insemna hyper personalizarea in logistica. Cum ar fi ca o drona sa iti aduca pachetul cu aparatul foto preferat stiind ca tu vrei deja sa-l comanzi?
Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Ce inseamna SRS