Komatsu E-Dumper – cea mai mare masina electrica din lume

Komatsu E-Dumper este cea mai mare masina electirca din lume si ….. nu necesita incarcare niciodata. Subiecte focus in articol:

  • ce e Komatsu E-Dumper si de ce nu se incarca niciodata
  • la ce se foloseste mastodontul

Ce e Komatsu E-Dumper si la ce se foloseste

Komatsu E-Dumper este o basculanta care poate cara 93 de tone de marfa. Este unul din mastodontii aceia pe care ii vedeti prin cariere carand pietre sau carbune. Masina asta este electrica si foloseste acumulatori cu Li-Ion. Are motoare de 982 de KW, asta inseamna 1316 cai putere. Suplimentar poate ontine un boost de 120 de kw.

Bateria cu care e dotata masina are 710KWh si nu se incarca niciodata. Se poate deplasa cu o viteza maxima de 40km/h si are o masa totala de 121 de tone.

Pe masura ce masina se incarca cu marfa ea produce energie electrica care e stocata in acumulatori. Acelasi fenomen se intampla atunci cand masina se descarca – masina produce din nou energie. Datorita greutatii mari pe care o transporta, masina produce mai multe energie decat consuma prin deplasarea masininii cu marfa si goala. Asta se intampla daca distanta dintre locul de incarcare si descarace nu e foarte mare.

In felul asta masina nu necesita reincarcare a acumulatorilor niciodata. Masina salveaza 50 de tone de motrina pe an. Adica cam atat consuma o masina similara cu motor diesel. Costurile de detinre a unei astfel de masini sunt estimate indeva in jur de 350.000 de euro. Practic masina nu are nevoie de energie pentru a functiona, de asta nu are costuri cu combustibilul.

La ce se foloseste mastodontul

Mastodontul Komatsu E-Dumper se foloseste la transportul in zonele miniere. De asta se cheama si eMining. Este atat de eficient si de nepoluant incat va face ca tehnologia diesel pe astfel de masina sa dispara probabil.

Ma gandesc totusi ce inseamna sa incarci cu eectricitate o astfel de masina. Ganditi-va ca unei masini Tesla care are acumulator de 90KWh ii trebuie 3 ore sa se incarce la o statie de 40KWh, adica una extrem de putenica.

Unei astfel de masini probabil ca i-ar trebui o zi intreaga sa se incarce daca nu ar folosi greutatea pe care o transporta in acest fel.

Ai mai jos un film in car evezi monstrul electric:

Komatsu e-Dumper

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Ce inseamna SRS

4 comentarii la „Komatsu E-Dumper – cea mai mare masina electrica din lume”

  1. Cum adică „Pe măsură ce mașina se încarcă cu marfă ea produce energie electrică…” ???!!
    Funcționează pe bază de Perpetuum-Mobile sau ce ?
    Păi și atuncea, dacă tot urcă pasageri în mașina Tesla, deci atunci de ce nu se încarcă ?!
    Și perla perlelor este că „mașina” se încarcă chiar și atunci cînd… descarcă !!!!

    Băi, voi chiar sînteți serioși cînd scrieți astfel de articole ?
    Pentru că articolul ăsta e scris de cineva care este complet paralel cu fizica…

    Răspunde
    • Ce e asa de anormmal? Sunt lucruri simple si nu chir asa de greu de inteles. Nu stiu exact mecanismulsau sitemul prin care masina produce energie cand e incarcata cu marfa dar putem crea 3 scenarii: 1. un sistem piezoelectrica care sub actiunea unei forte produce energie. E fizica simpla. Datorita amsei foarte mari sistemul piezoelectric poate produce destul de multa energie. la fel de bine poate fi un mecanism mecani prin car ebna in care se incarca marfa e connectata la un generator de curent. Incarcare benei produce o deplasare a ei pe orizantala. la fele si descarcarea. In timpul mersului datorita miscarilor benei un mecanism poate prelua aceasta miscare si sa o duca intr=un generator care produce curent. Sunt doar 2 chestii care le-am imaginat eu acum cand scriu comentariiul asta. Producatorul nu spune cum se produce sistemul energie cand e incarcat dar tehnic este posibil. E posibil si la Tesla numai ca discutam de o greutate de cayea sute de kg (la Tesla) vs vs 100 de toone la masina aasta. E fizica simpla asa cum zici tu, numai ca nue pentru toata lumea:))

      Răspunde
    • Masina probabil ca genereaza mai multe energie dacat consuma daca se deplaseaza pe distante scurte. De obicei, in mine de suprafaat, distantele de unde se deplaseaza materiaprima pana la punctul initial de prelucrarea e de cativa km. Daca distanta parcursa ar fi mai mare probbabil ca bilantul energgetic ar fi negativ (adica masina ar conma mai mult prin deplasare decat poate regenera).

      Răspunde

Lasă un comentariu