O aeronava Qantas a facut un zbor New York Sydney fara escala – o perspectiva de mediu

Cred ca stiti deja stirea cu aeronava Qantas care a facut un zbor New York pana la Sydney fara escala. Am facut cateva calcul si le sharuiesc cu voi.

Subiecte focus in articol:

  • cat de mult a poluat aeronava Qantas
  • ce masuri de protectia a mediului se iau

Cat de mult a poluat aeronava Qantas

A plecat de la New York cu 100 de tone de kerosen, iar pentru asta au facut ceva modificari la aeronava Qantas. Modificarile au marit capacitatea rezervorului pentru a putea face zborul. Distanta a fost de 16.200 de km. La un calcul simplu rezulta ca aeronava a consumat 6 litri de kerosen pe kilometru.

La 100 de km inseamna un consum de aproximativ de 600 de litri de combustibil. Capacitatea maxima a unui astfel de avion este de 330 de pasageri. Asta inseamna 1.8 litri de combustibil per pasager/100 km. Asta inseamna ca este extrem de ineficient si polueaza extrem de mult. Cu cat consumi mai mult combustibil cu atat poluezi mai mult. Poluarea e si mai mare pentru ca in domeniul aeronautic nu exista norme de poluare.

Haideti sa comparam asta cu poluarea unui autobcar, de exemplu. Un autocar are 56 de locuri pe scaune si consuma in jur de 40 de litri la 100 km. Asta inseamna un consum de 0.7 litri de combustibil pentru fiecare pasager/100 km. Asta in conditiile in care motoarele sunt supuse normelor de poluare destul de restrictive.

Deci, un avion de linie consuma de 2.5 ori mai mult decat un autocar raportat la consumul pe persoana. Pe cale de consecinta poluarea e de cel putin 2.5 ori mai mare decat la autocar.

In conditiile astea industria aeronautica ramne neingradita in normele de poluare, dar industria auto e din ce in ce mai reglementata. Am facut calculele astea ca sa vedeti ca, de fapt, poluarea mediului si noxele emise de masini sunt o gogorita vanduta pe bani multi de politicieni si industrie.

Ce masuri de protectie a mediului se iau

In industria aeronautica lucrurile se mica incet si foarte incet cand se discuta de emisii de noxe. Sunt puse pe liste de discutii si se adopta niste planuri, dar cam atat. Masuri concrete si restrictii mai putin.

Asta pentru ca industria e foarte puternica si multe companii in care diversele state au interese sunt dependente de industrie. Am pus cifrele astea pentru a va face o idee corecta despre ce inseamna protectia mediului si reducerea de noxe. Daca e ceva ce vinde o adoptam, dar nu peste tot ci doar acolo unde industriile vor ca sa nu-i deranjam pe cei mari si puternici.

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Vigneta oxigen

Lasă un comentariu