Parapet rotativ montat pe strazile din Romania.

parapet rotativ

parapet rotativ

In Romania a fost montat un parapet rotativ, parapet care poate salva vieti. Subiecte focus in articol:

  • unde s-a montat parapet rotativ in Romania
  • ce beneficii are noul parapet

Unde s-a montat parapet rotativ in Romania

Inainte de a va explica ce e cu parapetul rotativ as vrea sa va explic care e rolul unui parapet. Foarte multe accidente se petrec datorita faptului ca masinile intra pe sesul celalat de mers. Asta in cazul autostrazilor sau drumurilor expres. Asta e unul din rolurile parapetului, acela e de a aduce inapoi pe sensul de mers masina care are tendinta de a intra pe sensul opus.

Pe drumurile de munte sau virajate parapetul are rolul de a impiedica masinile sa iasa in afara carosabilului. Cu alte cuvinte parapetul are rolul de a tine masina pe sosea. Exista mai multe tiprui de parapeti: metalici, de ciment sau de plastic. Pe de alta paete parapetii sunt construiti pentru a preoduce cat mai putine daune masinii si de a evita rasturnarea. Ei preiau din socul loviturii si incetinesc autovehiculul.

Parapetul rotativ este format din niste cilindri din plastic si cauciuc care se rotesc in jurul unui ax. In felul asta se reduce frecarea dintre masina si parapet, reducand impactul si daunele.

Un astfel de parapet a fost montat in Romania. Este o situatie unica, deoarece parapetii montati in Romania sunt primii din Europa. Ei au fost montati pe DN intre Bucuresti si Targoviste pe o portiune de 200 de metri. Se spune ca vor mai fi montati si pe DN intre Bucuresti si Urziceni.

Aveti un film care va arata cum se comporta un astfel de parapet in cazul unei coliziuni:

Ce beneficii are noul parapet

Unul din beneficii este cel ca aduce masina inapoi pe sosea. Dar asta fac si ceilalti parapeti. Probabil cel mai important beneficiu este ca amortizeaza socul si ca, in anumite cazuri, reduce volumul de daune produse masinii. De asemenea, datorita tamburilor rotativi se reduc si daunele asupra parapetului. Asta inseamna costuri mai mici de ambele parti.

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Masinile electrice si ecologia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *