Cat de rapid e rapid in livrarile de marfa? Asteptarile clientilor sunt setate tot mai aproape de acum. Subiecte focus in articol
- cat de rapid e rapid in livrarile de marfa
- e sustenabila rapiditatea in aceste livrari
Cat de rapid e rapid in livrarile de marfa
O sa discut aici de livrarile de marfa din e-commerce. Acum 10-12 ani rapid era sa livrezi cu curierul, iar rapiditatea asta insemna next day. Atentie next day inseamna a doua zi nu 24 de ore. Acum 10 ani exista si posibilitatea de a livra cu posta romana si oamenii aveau rabdare sa primeasca coletele in 2-5 zile de la comanda.
Dupa care au parut livrarile urgente garantate pana la o anumita ora la curieri. Dar plateai in plus pentru asta. Si plateai destul de mult. Dupa care, de cativa ani au aparut livrarile in aceiasi zi. Pe zone restranse, dar in aceiasi zi. Si nu platesti asa mult pentru aceste livrari.
Problema este ca nu clientii au presat pentru aparitia acestor livrari din ce in ce mai rapide. De obicei acestea sunt facilitati oferite de comerciant pentru a castiga cota noua de piata si clienti noi. Deci, asteptarile clientilor s-au modificat. iar modificarea a facut-o chiar comerciantul. In livrarile de marfa viteza de livrare scade proportional cu cresterea costului.
Asta pentru ca e necesara o anumita infrastructura ca sa poti livra la un interval de timp din ce in ce mai mic de la comanda. E nevoie de multa tehnologie pentru a putea tine evidenta si urmari livrarile.
E sustenabila rapiditatea in aceste livrari
Asta e o intrebare nu o afirmatie. Rapsunsul e da, dar….trebuie ca cineva sa plateasca costurile. In toate cazurile costurile sunt platite de catre cumparator. Chiar daca nu pare asa pentru ca sunt ascunse partial sau total comerciantul va transfera aceste costuri cumparatorilor.
Livrari mai rapide inseamna softuri de urmarirre comenzi. Inseamna procesare mai rapida in depozite si depozite mai apropiate de client. Mai multe depozite inseamna stocuri mai mari, iar toate astea cumulate inseamna costuri mai mari. Iar aceste costuri se regasesc in pretul produsului sau in pretul transportului.
Cand lucram la Cargus am creat un serviciu care se chema livrare garantata pana in ora 10. A fost o necesitate pentru ca chiar dac livrarile erau next day intre 8 si 10 dimineat 85% dintre clienti sunau sa intrebe de ce nu s-au livrat coletele. Toti ziceau ca sunt urgente. Pentru serviciul livrare garantata pana in ora 10 trebuia sa platesti de…3 ori mai mult decat o livrare normala. La o saptamana dupa infintarea serviciului doar 7-8% dintre clienti au ales sa plateasca tariful majorat. Asta inseamna ca doar ei aveau nevoie de servicu garantat.
Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Komatsu e-Dumper cea mai mare masina electirca
2 comentarii la „Rapiditatea in livrarile de marfa”