Batalia hidrogen vs baterii electrice se da de ceva timp, dar hidrogenul lupta cu tiniditate de ceva timp. Asta pana de curand, cand se pare ca tehnologia ia avant. Subiecte focus in articol:
- batalia hidrogen vs baterii electrice explicata un pic
- va omora hidrogenul bateriile electrice?
Batalia hidrogen vs baterii electrice explicata un pic
E o batalie care pare ca e castigata de tehnologia bateriilor electrice. Dar, din punctul meu de vedere, nu e asa. O sa vedeti in urmatorii ani despre ce vorbesc eu pe aici. Pentru inceput trebuie sa stiti ca atat bateriile electrice cat si hidrogenul sunt o forma de stocare a energiei. Energie pe care apoi o redau elementelor de propulsie prin diverse metode si tehnologii.
Finalmente, ambele sisteme sunt electrice si propulseaza masina fara poluare. Iar asta se pare ca e trendul care tine ziarele in rating in perioada asta. Vestile sunt bune pentru hidrogen: au inceput constructia masiva de pompe de alimentare in Franta, Germania, UK etc.
In Germania a fost dat in exploatare primul tren electric alimentat cu hidrogen, ca alternativa la trenurile diesel. Vedeti cum evolueaza lucrurile: tehnologia cu baterii a inceput de jos, de la masinile care nu au nevoie de putere mare. Aici ma refer la turisme si masinile mici de transport. Nu prea a patruns acolo unde e nevoie de putere mare si consum mare.
NASA a anuntat ca vrea sa produca nave cu propulsie pe hidrogen. Nu pe baterii electrice. Cu toate ca roverurile au tehnologie cu baterii electrice din ce stiu eu.
Tehnologia pe hidrogen patrunde prin nisa asta unde tehnologia cu baterii nu prea are sanse. Adica treburi, camioane, autobuze etc. Si o sa vedem tot mai mult pe strada masini de mare putere care trec pe hidrogen, dar asta pe masura ce tehnologia va avansa. O alta veste buna este ca Hyundai vine cu un SUV pe hidrogen: Hyundai Nexo, care e deja pe strazi si se vinde si in Europa. Alaturi de Toyota Mirai vor schimba istoria.
Va omori hidrogenul bateriile electrice?
Unele voci zic ca nu si ca tehnologiile astea sunt complementare. Adica bateriile sunt foarte bune pe distante scurte, adica in orase, pe cand hidrogenul e bun pentru deplasari pe distante mari. Adica acolo unde nu e prea e bine sa te duci cu electrice. Parerea mea e ca nu prea sunt complementre, iar tehnologia cu baterii va fi omorata de hoidrogen. asta pentru ca hidrogenul are vantaje pe care tehnologia cu baterii nu le are. Asta daca cumva nu vor aparea alte tehnologii inovatoare de baterii care sa anuleze dezavantajele majore.
De ce nu e dusa pe scara larga? Va fi, dar in timp asa cum a fost si cu tehnologia cu baterii. Eu daca as paria as paria pe tehnologia cu hidrogen. Exista niste entitati care au bagat bani multi in tehnologia cu baterii si ea va fi tinuta in viata pana cand entitatile alea isi vor recupera banii cu ceva profit. Adica, probabil, inca vreo 10 ani asa, estimez eu.
Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Ford va lansa Mach-E un SUV electric