O sa vi se para ciudat titlul asta despre stalpi care salveaza vieti, pentru ca stilpii iau vieti, nu le salveaza. Sa va explic despre ce e vorba.
Pe marginea dumurulor, atat in Romania cat si afara sunt copaci sau stalpi. In unele zone mai sunt si santuri de drenaj apa pluvila. Astea 3 chestii sunt cele care iau vietile soferilor neatenti.
Ce rol au acesti stalpi si copaci
Fiecare dintre ele au rolul lor. Copacii, de exemplu sunt bariera de zgomot, bariera de praf, bariera de zapada etc. Iarna cand si campul si soseaua sunt acoperite cu zapada linia copacilor e cea care te tine pe drum. E singurul element de reper intr-o zona total alba.
Stalpii au rolul de a sustine elementele de iluminare si semnalizare a drumurilor, iar santurile pentru ape pluviale deja stiti care e rolul lor.
Iesirea in decor a unei masini duce de foarte multe ori la accidente grave. Asta pentru ca masina se loveste de copaci, stalpi sau ramane in santurile mari si adanci de ape pluviale. De obicei, masina iese in decor din mai multe motive:
- viteza mare la intrarea in curba si masina iese in decor;
- derapaj pe o sosea acoperita cu gheata, zapada sau chiar si apa.
- evitarea unui obstacol aparut brusc in fata
- probleme medicale ale soferului sau adormirea la volan.
Am gasit pe youtube un canal care se cheama Km77 in care se face testul elanului cu divesrse masini. Asa cum o sa vedeti marea majoritate a masinilor raman pe sosea la viteze in jurul a 70 km/h. Si asta pe asfalt uscat.
Alte solutii mai destepte
La noi, dupa cum remarcati, pe marginea drumului stalpii sunt de beton sau metalici. Daca intri intr-un astfel de stalp cu masina sunt sanse mari sa se intample lucruri grave.
Pentru a rezolva problema unele companii au creat niste stalpi speciali care in caz de accident de muleaza pe masina. In cazul asta stalpul are si rolul de a opri masina fara sa produca daune grave.
Aveti mai jos un film in care vedeti diferenta dintre diverse tipuri de stalpi. Practic la 90 km/h impactul cu un stalp de lemn duce la taierea partii din fata a masinii in 2 bucati. O sa vedeti ca in cazul unui stalp special conceput nu se intampla lucrul asta, pasagerii avand mari sanse sa scape cu voata.
Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Ce masini folosesc liderii de state europene
2 comentarii la „Stalpi care salveaza vieti”