Start-up care pierde bani

Un start-up care pierde bani nu e o noutate in lumea in care traim. Chiar un star-up finantat de mari investitori si foduri de investitii pierde bani.

Cumva, daca nu ai remarcat s-au schimbat conceptele de a face business. Daca o sa citesti articolul asta vei vedea:

  • care sunt conceptele vechi de face business cu un start-up
  • cum s-au schimbat aceste concepte si de e e ok ca un start-up sa piarda bani

Care sunt conceptele vechi de a face business cu un start-up

De obicei un start-up e un buisness mic. Il incepi tu singur sau ca familia ori prietenii. E important ca intr-o perioada scurta de timp afacerea sa genereze bani. Daca afacerea nu genereaza bani nu prea o mai poti sustine pentru ca banii tai sunt limitati.

Dupa ce ai inceput sa faci bani si ai stabilizat afacerea abia dupa aia tu incepi sa te gandesti la crestere. Asta daca nu cumva iti ajunge si iti convine stadiul la care afacerea ta ajunge singura. Cresterea si dezvoltarea afacerii e o chestiune care vine abia la final.

Cam asa functioneaza si evolueaza un start-up in varianta clasica. De obicei e o afacere sustenabila ca pierde bani la inceput, dar odata ce ai inceput sa faci bani afacerea va continua sa se sustina.

Cum s-au schimbat aceste concepte si de ce e ok ca un start-up sa piarda bani

Asa cum ai vazut mai sus start-up-ul pierde bani la inceput si e normal asa. Insa, daca te vei uita in piata, o sa vezi ca foarte multe companii mari nu respecta ceea ce ti-am spus mai sus. Sunt multe companii de tehnologie care pierd bani ani multi.

Cu toate astea se baga bani multi in ele si auzi tot timpul ca au cumparat un competitor, ca se extind in Asia, Africa, America Latina etc. Toate astea se intampla fara ca compania sa produca profit. Si atunci intrebarea care se pune e: „De unde bani si cum de rezista fara sa faca profit?”.

Raspunsul e simplu: scopul lor initial nu este sa faca profit si sa se autosustina. Nu au nevoie de asta. Investitorii care au bagat bani acolo au atat de multi bani incat nu e necesar ca firma sa produca profit si bani la momentul lansarii. Ei merg de la inceput pe crestere si pe castigare cota de piata. Asta cu un control bun al pierderilor, adica pierderile alea sa fie suportabile. Deci, strategia e una de crestere, adica sa te faci cat mai mare si cat mai vizibil astfel incat cat mai multi oameni sa-ti foloseasca serviciile.

Asta se intampla pana cand ajunge in momentul in care se listeaza la bursa. Acela e momentul zero pentru o astfel de companie. Acela e momentul in care investitotirii initiali isi primesc beneficiile. Acela e momentul in care sa platesc politele, iar din acel moment compania trebuie sa devina sustenabila. profitabila si afacerea sa genereze profit. Nu mai devreme, nu mai tarziu.

De fapt, momentul listarii la bursa e ales cand se indeplinesc conditiile de crestere, de vizibilitate, de profitabilitate etc.

Pana la listarea la bursa mai sunt niste etape intermediare, dar finalmente aici va povesteam de schimbarea conceptului de business nu de pasii de investiii.

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Deep work

Un comentariu la „Start-up care pierde bani”

Lasă un comentariu