Discutii multe si aprinse intre tarile din UE pe tema reducerii amprentei de carbon a camioanelor. Unele tari sustin sa se reduca cu 100% emisiile de carbon la camioane pana in 20230, in timp ce alte tari, printre care si Romania, zic ca 2030 e un orizont de timp mai fezabil.
Eu personal nu prea inteleg asta. Suntem in 2024 si inca nu sunt disponibile camioane electrice pe piata. Ma refer la camioane care sa fie fezabile pentru a fi folosite pe distante lungi. In afara de camionul de la Tasla, camion care are probleme de gabarit, eu nu prea mai stiu alte camioane pe piata. Si nu e usor sa faci camioane electrice si sa le pui in piata.
Daca ne uitam la piata de turisme, acestei piete i-au trebuit 13 ani ca sa ajunga in stadiul de acum. Iar acest stadiu este departe de a fi maturiltatea pietei. Uitati-va ce probleeme sunt cu masinile electrice si cu incarcarea lor. Cum oare s-ar ptea rezolva toate problemele astea in 7 ani?
Se vor reduce emisiile de CO2 de la camioane pana in 2030?
Parerea mea e ca nu, dar astia de la UE nu au altceva de facut decat sa discute despre asta. Economia Europeana bubuie si nu avem alte lucruri de facut decat sa ne fortam sa bagam camioane electrice pana in 2030. Sincer eu nu inteleg de ce atata graba!
Mai sunt niste probleme legate de bateriile cu Li si dependenta de China. Am impresia ca UE declara ca vrea sa reduca dependenta de China, dar cred ca, de fapt, le sufla in panze chinezilor. Eu vad ca pe zona de turisme UE nu prea reprezinta nimic si in curand vom fi invadati de prosucatorii chinezi. O sa ziceti ca nu se poate asta pentru ca nu va permite UE. Pai daca UE vrea sa aiba acces la Li ieftin va trebui sa permita producatorilor chinezi intrarea pe piata Europeana. Altfel eu ca cred ca UE va avea mari probleme in a putea cumpara Li. Sa nu uitam ca China controleaza 65-70% din productie totala de Li din lume.
Daca vrei Li, la un moment dat ajugi la China. Si ca China sa-ti dea Li trebuie sa dai si tu ceva la schimbi. Eu cred ca schimbul va fi asta: va dam Li daca dati acces producatorilor nostri sa intre in UE. Si uite sa producatorii chinezi vor distruge piata auto europeana.
Cumpara pachetul de softuri care te ajuti sati calculezi costul pe kilometru si constul de distributie pe client si pe produs: https://logistic-specialist.com/produs/pachet-fisier-calcul-cost-pe-kilometru-fisier-calcul-costuri-distributie-pe-client-si-pe-produs-1-5-ore-consultanta/