Test de anduranta autonomie baterie la masinile electrice

autonomie baterie

autonomie baterie

Un cunoscut canal de youtube a facut un test de anduranta autonomie baterie la 6 masini electrice. Testul a vrut sa scoata in evidenta cat e autonomia reala a beteriei la aceste masini.

Cum s-a desfasurat testul autonomie baterie si care au fost masinile

Testul de anduranta autonomie baterie a avut ca protagoniste 6 masini electrice. Toate masinile au fost incarcate la maxim si apoi 6 soferi au plecat din Londra pe acelasi drum. Au plecat in acelasi timp.

Tinand cont ca au fost aceleasi conditii de trafic si meteo se poate considera ca testul e unul reprezentativ. Singurul element care a fost diferit in test au fost soferii. Au fost 6 soferi diferiti.

Care au fost masinile?

Prima masina a fost Mercedes EQC 400 suv-ul electric de la Mercedes care in hartii avea o autonomie declarata de 415 km. Rezultaul testului a fost ca masina s-a oprit dupa 312 km ceea ce insemna 75% din valoarea declarata. A fost prima masina la care bateria s-a descarcat.

A doua masina a fost Audi e-tron, tot un suv care a parcurs 331 de km. iar in hartii avea o specificatie de 410 km autonomie. In cazul Audi realitatea a aratat ca autonomia reala este 81% fata de cea declarata. A fost a doua masina care a parasit competitia.

A treia masina a fost Nissan Leaf care a reusit sa parcurca 335 de km la o autonomie declarata in hartii de 384 km, ceea ce reprezinte 81%. Uitandu-ne la cele 2 dinainte ne dam seama ca Mercedes a minit cel mai mult in ceea ce priveste autonomia, apoi Audi si e urmat de Nissan. Asta ne spun acele procente.

A patra a fost Jaguar I-Pace care a reusit sa parcurga 360 de km din cei 472 declarati, ceea ce reprezinta aprox 76%.

A cincea masina a fost Kia Niro care a parcurs 410 km din cei 450 declarati pe hatie, ceea ce inseamna 90%.

A sasea a fost Tesla Model S dual Motor care a parcurs 435 de km din cei 560 declarati ceeea ce inseamna 78%.

Dupa cu vedeti cei mai corecti in declaratii au fost cei de la Kia urmati de cei de la Nissan.

Concluzie

Masinile electrice mai au ceva de evoluat pana sa ajungem sa ne cumparam toti, cel putin din punctul meu de vedere. E bine sa nu credeti tot ce va spun producatorii, pentru ca asa cum se vede din test cei mai reputati producatori mint cel mai mult.

Daca vrei sa vezi tot filmul testului:

Daca ti-a lacut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Cum facem cu transportul dupa 15 mai

2 thoughts on “Test de anduranta autonomie baterie la masinile electrice

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *