Uberizarea logisticii este aproape – la un pas de noi

Da ati citit bine, e vorba de uberizarea logisticii care se pare ca e din ce in ce mai aproape. in articolul asta ne vom focusa pe urmatoarele;

  • ce inseamna uberizarea logisticii
  • cat de aproape suntem de conceptul asta

Ce inseamna uberizarea logisticii

Uberizarea logisticii este similara cu uberizarea din serviciile de taximetrie. Hai sa va explic ca sa intelegeti. Sa zicem ca esti din Brasov si vrei sa tirmiti un colet in Bucuresti.

La momentul actual ai varianta sa pui acel colet la posta, sa chemi un curier sau sa vezi daca nu merge vreun prieten acolo. Chestia cu prietenul nu prea functioneaza bine pentru pentru ca e posibil ca prietenul sa nu vrea sa faca livrarea in sudul Bucurestiului cand el are treba in nord. E o problema mare de trafic, iar gratis nu prea vrea sa piarda timpul.

Cum ar fi insa daca ai intra pe o platforma si posta acolo detaliile transportului. In aceiasi aplicatie un student care se duce la Bucuresti cu masina persoanla iti spune ca iti ia coletul la pretul X. El vine iti ia coletul de acasa si il livreaza la adresa destinatarului. Face asta rapid, in siguranta si contracost. Mai mult, prin intermediul telefonului mobil poti urmari statusul transportului in orice moment.

Un astfel de serviciu e foarte posibil sa fie mai ieftin decat serviciul de curierat doearece nu are costuri. Cel care face transportul deja se duce la Bucuresti, deci deja avea costurile fie ca ducea coletul fie ca nu.

Asta e o fateta a uberizarii logisticii. Ceea ce spun eu mai sus nu este Uber Freight.

Cat de aproape suntem de conceptul asta

Nu cred ca suntem foarte departe pana ce o astfel de aplicatia va aparea. Este doar o adaptare a aplicatiei Uber deja existente. Mai sunt de rezolvat niste probleme de asigurare, incredere in sofer etc. Dar astea sunt doar probleme de inceput pentru ca pe masura ce soferul lucreaza utilizatorii zic cat de incredere e el. La fel ca la Bla-Bla-Car.

De fapt, o astfel de aplicatie inseamna trecerea la 5PL. In cazul asta furnizorul de servicii logistice, adica proprietarul aplicatiei nu are nici macar cunostiinte de logistica si nici softuri de logistica. El are o aplicatie de intermediere, iar clientii aplicatiei nu sunt firme traditionale de logistica.

E un pas mare si e foarte aproape.

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Masina la schimb pe asigurare e o gluma proasta

Lasă un comentariu