UE vrea sa dezvolte o industrie a acumulatorilor

O industrie a acumulatorilor lipseste in UE. Chiar daca exista ceva initiative se pare ca batalia cu Asia nu are arme cu care sa se duca.

Puncte cheie ale acestui articol:

  • de ce trebuie o industrie a acumulatorilor in UE
  • ce face UE ca sa castige batalia cu Asia

De ce trebuie o industrie a acumulatorilor in UE

Sa intelegem un pic contextul actual si sa vedem ce se asteapta in viitor. Acumulatorii in cantitati mari incep sa fie ceruti tot mai mult. Si pana acum 2-3 ani erau ceruti dar erau folositi doar de device-uri mobile. Adica de telefoane mobile, laptopuri, drone etc.

Asia fiind centrul productiei de electronice si-a dezvoltat si o industrie a acumulatorilor puternica. Companii ca Panasonic, LG au celule de aucmulatori pe care le vand si altora. Panasonic a vandut tehnologia la Tesla, iar Audi foloseste pentru e-Tron celule produse de LG.

UE nu prea a fost interesata de aceast industrie pana acum ceva timp. Semnalul de alarma a fost tras de industria auto si de cererea mare de acumulatori pentru aceasta indstrie. Inima, sursa de energie a masinilor electrice, sunt aceste baterii. Trecerea la masinile electrice va face ca industia producatoare de masini din UE sa devina dependenta de Asia pentru a asigura necesarul de baterii. In 2017 numarul de autovehicule electrice vandute la nivel mondial a depasit 1 milion de unitati.

Pe langa asta bateriile reprezinta cam 40% din costul unei masini electrice.

Ce face UE sa castige batalia cu Asia

In acesta industrie a acumulatorilor batalia cu Asia nu cred ca mai poate fi castigata. Parerea mea este ca doar se poate reduce dependenta.

Primul pas a fost facut si UE a infintat European Battery Alliance. Aceasta alianta are ca scop sa asigure acesul la resursele de materie prima si sa dezvoltenoi tehnologii pentru baterii. Se vehiculeaza ca 200 de milioane de euro vor fi investiti in cercetare in anul 2020. Pe langa Asia, UE trebuie sa aiba in vedere si SUA. SUA dezvolta constant tehnologii noi si capacitati de fabricatie a acumulatorilor. Tesla a construit deja MegaFactory, proiectul prin care construieste baterii pentru masinile electrice.

Cu toate ca e tarziu UE face primii pasi pentru a putea concura in primul rand cu Asia si apoi cu SUA. Daca UE pierde batalia asta industria auto europeana va pierde aceasta batalie.

Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Innolith noi tehnologii pentru baterii auto

Lasă un comentariu