Rezultatele Volkswagen au fost foarte bune in trimestru 1 din 2019. Dupa scandalul diesel gate producatorul german isi revine spectaculos. Subiecte focus in articol:
- care au fost rezultatele Volkswagen in 2019
- ce a dus la aceste rezultate
Care au fost rezultatele Volkswagen in 2019
Vorbim despre rezultatele diviziei de masini de psageri in trimestrul 1 din 2019. Vanzari in cifre absolute au fost de 21,5 miliarde de euro. Asta inseamna o crestere de 7.1% fata de aceiasi perioada a anului 2018. Profitul operational a fost de 921 de milioane de euro.
Toate aceste rezultate bune au fost posibile prin reducerea costurilor fixe si si in costurile de productie. Ca sa puteti sa comparati rezultatelepe 2019 cu 2018
- venituri din vanzari 2019 21,5 miliarde euro, venituri pe 2018 20.1 miliarde euro;
- profit operational 921 milioane euro in 2019 si 879 milioane de euro in 2018;
- unitati vandute in 2019 – 910.100, iar in 2018 – 912.200 unitati.
Cu toate ca au vandut mai putine unitati in 2019 fata de 2018 rezultatele financiare au fost mai bune. Profitul operational ca procent din vanzari a ramas la aceiasi valoare, de aproximativ 4.3%. Targetul este ca profitul operational ca procent din vanzari sa creasca la 6% pana in 2022. Asta pentru a putea sustine investitiile pe partea de digitalizare si vehicule electrice.
Ce a dus la aceste rezultate
Asa cum am zis si mai sus rezultatele Volkswagen au fost obtinute ca urmare a micsorarii costurilor. Dar nu se puteau obtine numai din asta. Este clar din cifre ca rezultatele au venit si pe fondul maririi pretului pe unitatea vanduta. Mai clar asta inseamna ca au vandut masini mai scumpe.
Mixul de produse si diversitatea lor a dus la o valoare mai mare pe unitatea vanduta in 2019 decat in 2018. Conform declaratiilor oficialilor compania germana are in plan marirea productivitatii la toate fabricile din lume.
Se asteapta ca la sfarsitul exercitiului marirea de productivitate sa fie de 30%. Asta este o cifra mare, dar se poate obitne prin investitii in digitalizare si robotizare.
Daca ti-a placut articolul te invit sa-l citesti si pe urmatorul: Cel mai ciudat Ferarri